2015-09-29
Zadania
Podstawowym przedmiotem działalności Miejskiego Zarządu Lokali Komunalnych w Opolu jest zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym, lokalami użytkowymi, terenami mieszkaniowymi i administrowanie nieruchomościami Skarbu Państwa, a w szczególności:
- Zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne oraz lokale użytkowe zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Naliczanie i pobierania czynszu i innych opłat związanych z najmem lub użytkowaniem lokali mieszkalnych i użytkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dochodzenie od najemców wykonania ich obowiązków wynikających z umowy najmu.
- Wykonywanie obowiązków właściciela nieruchomości wynikających z ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, w ramach wspólnot mieszkaniowych.
- Utrzymanie porządku i czystości w zarządzanych nieruchomościach komunalnych.
- Wykonywanie remontów i konserwacji budynków gminnych i znajdujących się w nich lokali i pomieszczeń.
- Naprawa i wymiana wewnętrznych instalacji wodociągowych, instalacji ciepłej wody, instalacji kanalizacyjnych, elektrycznych, centralnego ogrzewania, gazowych oraz innych instalacji wewnętrznych, w zakresie należącym do obowiązków gminy.
- Prowadzenie czynności egzekucyjnych wobec użytkowników lokali pozostających w zwłoce z regulowaniem opłat za korzystanie z lokalu.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy z dnia 21 czerwca 2000 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego oraz przepisów prawa miejscowego.